Як зробити звукоізоляцію домашній студії?

  • 10 серпня 2020 22:43:45
  • Відгуків: 0
  • Переглядів: 11170
  • 0

Давайте розберемо приклад, є хлопець, у якого є кімната 30 м2 і великий бюджет, який можна вкласти в звукоізоляцію приміщення. Для нього це дуже просто. Досить звернутися в компанію, що спеціалізується на теплоізоляції і акустиці, щоб провести всі роботи, необхідні для побудови вашої невеликої професійній студії. Безсумнівно, цей підхід буде найбільш якісним, враховуючи, що всі приготування будуть виконані після вивчення акустика, який порекомендує індивідуальне рішення відповідно до приміщенням і потребами.

Якщо бюджет роботи буде менше, наш хлопець вже буде трохи скромнея, і йому просто потрібно буде засукати рукава і діяти крок за кроком: спочатку ізоляція, потім акустична обробка, і ми вже можемо очікувати деяких коригувань, пов'язаних з акустикою приміщення.

Як преамбули я хочу заздалегідь попередити вас: ця стаття не є навчальним посібником, яке розповість вам, що саме купувати і що з цим робити по трьом вагомих причин. По-перше, я не акустик за професією і навіть не будівельник. По-друге, через велику різнорідності домашніх студій і домашніх студій, що підштовхує нас до більш глобальному розгляду речей. Третя причина, нарешті, пов'язана з тим фактом, що багато музикантів не мають коштів або можливостей для виконання такої роботи і що це також питання зацікавленості в них. Поїхали!

ідеальна звукоізоляція

Ізолювати на рівні звуку - значить стримувати звукові хвилі там, де ми хочемо їх чути, і не допускати їх поширення на свій розсуд за межі нашого приміщення. Гарна новина полягає в тому, що це працює в обох напрямках: ізолюючи кімнату, ви допоможете запобігти чутність створюваного в ній шуму зовні, але ви також захищаєте кімнату від зовнішнього шуму. Таким чином, ми ізолюємо заради сусідів і людей, які живуть з нами, але також для того, щоб шум останніх або залізниці, що проходить в 50 метрах під нашими вікнами, не порушував якість тиші нашого маленького музичного притулку.

Найпростіший спосіб зупинити звукову хвилю полягає в тому, щоб протиставити їй досить інертну масу (і, отже, накласти) так, щоб вона не проводила вібрації. Раптово все просто: поки фундамент вашого будинку витримує кілька десятків тонн, вам просто потрібно побудувати свою студію між шістьма мармуровими стінами завтовшки два метри.

У переважній більшості випадків мова піде про те, щоб зробити «коробку в коробці». Фактично, це єдиний спосіб отримати якісну ізоляцію, навіть якщо це означає значне зменшення площі і обсягу приміщення. Принцип простий: ми відокремлюємо стіни, стелю та підлогу кімнати від стін студії, щоб звукові коливання більше не поширювалися (або якомога менше, не було ідеальної ізоляції). Для цього ми розміщуємо антивібраційні опори кожні 30 см на стінах, стелі та підлозі, на які спиратимуться напрямні.

Завдяки їм ми будемо ставити панелі з акустичною кам'яної вати (тобто хорошою щільності: вважати 50 кг / м3) завтовшки не менше десяти сантиметрів, зберігаючи при цьому шар повітря. не менше 5 см між вовною і стіною, вовняною тканиною, поверх якої буде розміщений акустичний сендвіч: два звукових гіпсокартону, що закривають акустичний демпфер, наприклад, Ecosound.

Для підлоги і підвісної стелі принцип той же, за винятком того, що опори міняються, як і компоненти акустичного сендвіча. Я трохи далекий, щоб дати вам точний рецепт ідеального акустичного сендвіча, тому я думаю, що кожен йде своїм шляхом: таким чином, ми можемо покласти скловату прямо на стіну за допомогою спеціальних кріплень, антивібраційних опор і повітряного прошарку. Але у всіх випадках це приблизно одні й ті ж інгредієнти.

Власники домашніх музичних студій часто використовують менш дорогу тимчасову заміну: як ми вже говорили, вона полягає в розміщенні рейок на стіні і стелі, щоб вони покрили кам'яну вату, а потім розтягуються на всю тканину стіни: в ідеалі міцна тканина, навіть якщо багатьох влаштовує стара добра мішковина. Це, звичайно, краще, ніж нічого за розумною ціною, але це не те, що змусить зовнішній світ замовкнути, особливо якщо стать не оброблений.

Ви розумієте: принцип «коробка в коробці» - хороша головний біль, але крім мармурових стін, про які ми говорили на початку і знаючи, що вони будуть проблематичними для акустики вашої кімнати, він це єдиний спосіб отримати хорошу ізоляцію, яка захистить ваших сусідів від шуму, який ви робите, і який захистить вас від шуму, який вони виробляють. І це також можливість передбачити акустичні проблеми.

У попередній статті ми згадували той факт, що певні пропорції кімнат гарантують кращу акустику (співвідношення Сепмейера зазначено в тексті і діаграма Болта в його коментарях.) І, ймовірно, саме зараз ми повинні подбати про це, тому що навіть якщо це означає установку перегородок, фальшпідлоги і підвісної стелі, ми могли б з тим же успіхом пристосувати нові розміри нашої кімнати, щоб наблизитися до ідеалу, описаному нашими майстрами-акустиками, граючи, зокрема, на товщина повітряного прошарку, про яку ми говорили.

Це також може бути зручним моментом для того, щоб зламати деякі паралелі: введення варіації на стіні або стелі буде цікаво боротися з плаваючим луною перед будь-акустичної обробкою. І ламати прямий кут, хоча, як правильно, ці кути також знайдуть своє застосування при установці наступних обробок.

Очевидно, двері в кімнату (в ідеалі тільки один вхід), а також будь-які вікна (в ідеалі їх немає, тому що, крім проблеми ізоляції, вікна дуже складно управляти акустично) повинні бути звуконепроникні двері або вікна, інакше ви зіпсуєте всі переваги обробки стін .

Двері і вікна

Почнемо з розгляду корпусу будь-яких вікон у вашій кімнаті. Не витрачайте даремно свій час і гроші на додаткові рішення по склінню: з теплової, а також звуковий точки зору, це практично не приносить ніяких поліпшень в порівнянні з одинарним склінням, в той час як справжнє подвійне скління зі свого боку доводить свою ефективність.

Однак майте на увазі, якщо все склопакети засновані на шарі інертного газу (аргону, який не проводить руху молекул) між двома стеклами, товщина останнього, так як можливе використання додаткової ізоляційної плівки може змінити гру. У кращому випадку буде використано третє вікно, щоб заощадити додатковий шар аргону, що, очевидно, буде ще більш ефективним. Єдина проблема, як ви розумієте, полягає в тому, що чим більше теплоізоляція вашого вікна, тим більше злітає ціна: від базового ми швидко піднімаємося до більш дорогим, який не включає установку ... Якщо ви володієте своїм приміщенням, подумайте про це вкладенні,

Ми закінчуємо дверима, де загальноприйнятим принципом є повітряний шлюз, що складається з двох дуже важких дверей (знову ж таки, міцний сендвіч) і відповідної рами. Знову ж таки, це вартість, але ізоляція, якщо ви хочете, щоб вона була ефективною, має таку ціну.

Я бачу, як деякі мої читачі супляться, тому що я сказав, що в ідеалі в студії не повинно бути вікон, тому що скло є проблемою з точки зору ізоляції, а також акустичної обробки, ті самі, які мали намір розділити свою кімнату на житлову кімнату і студію з красивим вікном між ними.

Отже, давайте з'ясуємо цей момент: очевидно, що краще, коли у вас є можливість, ізолювати кімнату, де ви працюєте і мікшируєте, від тієї, де ви робите записи. Так ми чинимо у всіх професійних студіях. Припускаючи, що у вас достатньо місця для цього, пам'ятайте, що немає сенсу мати робочу площею 2 м², якщо вона не повинна мати віддачу від ваших динаміків. Тому краще мати справжню робочу кімнату і дуже маленьку кабіну для запису (чи була вона знімною і настільки маленькою, що ви можете використовувати тільки гітари або вокал), щоб забезпечити комфорт в кімнаті, де ви будете слухати те, що записуєте. і перемішайте.

У тебе є сила

Переконайтеся, що у вас є настінні розетки там, де вони вам потрібні в кімнаті, очевидно, заземлення і використовують лінію, яка береться з іншої лінії в вашому домі: підключіть свою студію до подовжувача ваша кухня обов'язково буде шукати неприємності. Якщо це неможливо (і навіть в цьому відношенні, якщо це так), я настійно рекомендую вам поглянути на регулятори / стабілізатори напруги і інші інвертори, які в подальшому можуть врятувати вас від безлічі невдач. це необхідно для захисту вашого обладнання від коливань напруги, відключень і відключень електроенергії або шляхом забезпечення максимально «чистого» струму, який ви використовуєте, тобто відсутності перешкод.

Чудовий фахівець, Ecosound пропонує ряд утиліт, призначених для цих завдань, які охоплюють усі типи потреб, від самих скромних до найпрофесійніших. Очевидно, все це буде коштувати трохи дорожче двох базових подовжувачів, але переконайтеся, що гра варта свічок: ніколи не приємно знімати жорсткий диск через відключення електрики на день спеки, і я особисто вже спалив (я маю на увазі, буквально спалив) безіменний блок живлення ПК через стрибок напруги ... Знаючи також, що одна з найпоширеніших проблем, що виникають в студії, - це закінчиться гудінням або гудінням, про походження яких ми не знаємо, цей захід обережності дозволить вам виключити багато можливостей, якщо ви зіткнетеся з такою проблемою.

Поки ми говоримо про електрику, давайте також поговоримо про світло: для захисту навколишнього середовища, як і для вашого рахунку за електрику і коливання напруги, які викликає цей тип пристрою, не використовуйте галогенное освітлення: енергозберігаючі лампочки і світлодіоди сьогодні досягли достатнього прогресу, щоб їх можна було використовувати замість цього енергоємного обладнання, що випромінює занадто багато тепла.

Тому що це ще один момент, на який слід звернути увагу: тепло і вентиляція у вашій кімнаті.

На цьому я б сказав вам, що ми закінчили з нашою кімнатою і можемо перейти до її акустичній обробці, але є дві невеликі деталі, які все ще повинні привернути вашу увагу на цьому етапі. Перший стосується електрики. Однак, припускаючи, що у вас достатньо місця, щоб зробити собі корисну площею 20 м2 і розетку такого ж розміру, майте на увазі, що при цьому потрібно ізолювати ще одні двері і що ця скло також стане джерелом багатьох головних болів, будь то з точки зору акустичної обробки або ізоляції. Тут, звичайно, немає нічого непереборного, тим більше, якщо у вас є на це бюджет, але якщо ви хочете обмежити витрати, задовольняйтеся невеликим світловим люком або, що ще простіше і економічніше, двома. невеликі відеокамери і два монітори:

Повітря!

Це тому, що між вашими кілограмами мінеральної вати, вашим електричним обладнанням і теплом, що виходить від вашого тіла або будь-яких музикантів, що грають в кімнаті, вуглекислий повітря і запахи швидко збільшуються. Не кажучи вже про те, що працювати неприємно, це тепло також змусить всіх потіти, створюючи вологість, яка є небажаною для матеріалу, який ви зберігаєте, або для вашого здоров'я.

Раптово єдиний спосіб не жити на фермі з вирощування тропічних грибів - це також подумати про час проектування системи вентиляції вашої кімнати. Проблема полягає в тому, щоб знайти систему, яка дозволяє холодному повітрю входити і виходити гарячого без шкоди для ізоляції. Гаряче повітря легше холодного і тому розташовується на стелі: тому саме на цьому рівні повинна розташовуватися витяжка, в той час як повітрозабірник буде розташовуватися у землі, переважно на інша стіна для створення циркуляції повітря по кімнаті. Щоб звук не виходив і не проникав всередину, ми будемо використовувати звукову пастку (систему перегородок в коробці), яка буде розміщена між внутрішньою і зовнішньою гратами.

Факт залишається фактом: пасивної системи в місці, де все зроблено для управління рухом повітря, в багатьох випадках буде недостатньо, щоб гарантувати хорошу циркуляцію повітря. Потім необхідно буде розглянути можливість використання VMC, який буде розміщений за межами кімнати, знаючи, що чим більше його вентилятор, тим повільніше він може працювати і тим менше шуму він буде виробляти. Нарешті, якщо це неможливо, є останній засіб - вентилятор, який буде часто активуватися протягом дня, відкриваючи двері. Але насправді це тимчасовий захід.

Після цього заключного зауваження я скажу вам, що настав час проявити інтерес до акустичній обробці нашої кімнати. Однак, перш ніж потрапити туди, не слід забувати, що більшість власників домашніх студій не в змозі виконати соту частину роботи, про яку ми щойно згадали.

А для двох м'ячів що нам робити?

На жаль, описані вище рішення у багатьох випадках не застосовні. Навіть не кажучи про необхідному бюджеті від декількох тисяч до декількох сотень тисяч гривень, який недоступний кожному, ми відмовимося від нього, коли розглянута домашня студія - це всього лише кут вітальні в крихітній квартирі. які ми здаємо в оренду і в яких немислимо провести ізоляційні роботи, щоб отримати щось ще менше.

Що тоді робити? Постарайтеся зменшити витрати, поєднавши козу і капусту. Будьте впевнені, жоден з рад, які ми збираємося детально описати, не дасть вам гарної звукоізоляції, але ми постараємося просто поліпшити звичайну або, принаймні, зробити її «менш гірше».

Повертаємося до основного питання: що таке звукоізоляція? Як ми бачили, це запобігає поширенню звукових коливань на стіни, підлогу і стелю. А так як ви не можете впливати на звукову провідність своєї кімнати, ми розглянемо прості рішення, щоб уникнути, наскільки це можливо, того, щоб ваші звукові об'єкти знаходилися в безпосередньому контакті зі стінами останньої або чим-небудь, що найбільш ймовірно. для управління або посилення звуку.

Як дістатися до кореня проблеми: що генерує звук

Давайте почнемо з динаміків, слідуючи цим радам, які також застосовні до гітарним, бас або клавішним підсилювачів:

  • Не наклеюйте колонки до стіни, інакше стіна сама стане продовженням колонки! Фактично, чим більше місця між останнім і стіною (стінами), тим менше ви будете проводити вібрації. Очевидно, це відноситься до простої перегородці, але тим більше до несучої стіни, яка тим краще буде проводити коливання по всій будівлі.
  • Чи не кладіть динаміки на підлогу з тих же причин, хоча, як ми побачимо, ви ніколи не ставите динаміки на підлогу в контексті домашній студії. Звичайно, це також (і насамперед) справедливо і для сабвуфера: ви не ставите сабвуфер на землю, якщо у вас є сусід внизу, що б не сказав виробник сабвуфера. Крім того, давайте внесемо ясність: ми не оснащуємо себе сабвуфером, коли знаходимося в домашній студії, яка не була ізольована або акустично оброблена і у нас є сусіди ... Або це цей, звичайно, не стільки джентльмен, скільки морда, що не піклується про інших.
  • Не наклеюйте динаміки до будь-яких трубах (газовим, водопровідним, електричним), тому що такі труби, що проходять через всю будівлю, знову ж таки, є ідеальним засобом передачі звуку. Очевидно, ми також будемо уникати будь-якого контакту з радіатором.
  • Не ставте динаміки на тому об'єкті, який може створити резонансну камеру і посилити звук: шафа, напівпорожній предмет меблів, камін.

Що не робити - це нормально, але що робити тоді? Розміщуйте динаміки не на столі, який стане продовженням корпусу, а на ніжках, призначених для цього, і якщо вам дійсно потрібно розмістити їх на столі, використовуйте опори або конструкції з ізофоніческой піни. як запропоновано IsoAcoustics, щоб максимально уникнути поширення вібрації на меблі. Користуючись нагодою, хочу застерегти вас від одного з найбільших непорозумінь, що виходять з чудесного світу аудиофилов: знаменитих розв'язують дифузорів, які, давайте з'ясуємо, взагалі нічого не роз'єднують.

Ідея цього чудесного маленького аксесуара, який можна знайти за кілька тисяч гривень у всіх хороших магазинах аудиофилов, полягає в тому, що за рахунок зменшення поверхні контакту динаміка з опорою, на якій він буде встановлений, ми краще ізолюємо динамік. звук, створюваний динаміком, інакше у нас буде такий бас або щось подібне. Проблема в тому, що ці колбочки взагалі не поглинають звукову енергію. Навпаки, вони його концентрують.

Це основний закон фізики, продемонстрований на протязі декількох століть, який встановлює, що тиск, який чиниться тілом, є співвідношенням між силою, яка його переміщує, і поверхнею, на яку ця сила діє. Тиск = Сила / Площа. На практиці це означає, що жінка 60 кг, що наступає на вас каблуком-шпилькою, надає в 8 разів більший тиск, ніж 5-тонний слон, чия нога в 700 разів більше, ніж каблук. Саме завдяки цьому закону ми можемо без особливих проблем забивати цвяхи і цвяхи.

Розв'язні конуси не так вже й марні, оскільки вони концентрують коливання в трьох або чотирьох точках, і, по суті, «простіше» управляти останніми. У контексті, який нас непокоїть, а саме щодо ізоляції, ми в будь-якому випадку будемо дуже обережні, щоб не ставити динаміки на дифузори, які спираються на предмет меблів або полку, в іншому випадку ми нічого не змінимо в провідності і пошкодити меблі. Скажімо, на мармуровій плиті або бетонній плиті вагою 200 кг це більш ймовірно, тому що єдиний спосіб знищити ці коливання - зіштовхнути їх з досить важкою і інертною масою. Але чи витримає ваш офіс таке навантаження?

Коротше кажучи, тримайтеся подалі від розглянутих конусів і віддавайте перевагу простим ніжок або пінопласту, або того й іншого: це не буде ідеальним, але, по крайней мере, буде мати реальне застосування.

Крім колонок, проста акустична гітара може стати справжнім випробуванням для сусідів, якщо ваша квартира погано ізольована. Так що постарайтеся зіграти в неї без ніг, які проводять коливання, перебуваючи в прямому контакті із землею, поклавши вас на ліжко або на диван. Так, це змінює ситуацію, навіть якщо може поставити вас в кумедні ситуації, і це не завжди дуже зручно ...

Те ж саме і з цифровим піаніно або, що ще гірше, з електронними барабанами. Навіть якщо ви граєте в навушниках, механічного шуму клавіш або педалей великого барабана і хай-хета, крім ударів паличок, буде досить, щоб розсердити вашого сусіда внизу. MIDI-барабани дійсно зовсім тихі.

Що тоді робити? Звукоізолюючі килимки можуть трохи поліпшити ситуацію (скажімо, це краще, ніж нічого), але більш імовірно, що, встановивши подіум, ви досягнете чогось ефективного. Ми, звичайно, можемо почерпнути натхнення з описаної вище ізоляції підлоги, але ми також можемо вибрати килимок, який спирається на дошку, сам спираючись на дюжину тенісних м'ячів, які будуть лежати на підлозі. За рекордний бюджет ви значно поліпшите комфорт своїх сусідів.

Очевидно, що крім цих рад вам слід проявити трохи здорового глузду:

  • Товсті килимки або великий килим будуть трохи послаблювати, але все одно будуть послаблювати: ми можемо легко отримати 10 дБ ослаблення деяких звуків такого роду, а якщо цього недостатньо, щоб говорити про ізоляцію, це не так. для твого сусіда внизу нічого не варто. Ви також можете отримати від цього вигоду з точки зору акустики вашої кімнати, як ми побачимо.
  • Встановіть потужність ваших динаміків відповідно до вашої кімнатою: ми не використовуємо пару 100-ватних моніторів з 8-дюймовими бумерами в кімнаті площею 10 м2, якщо ми не впевнені в якості ізоляції. і акустика його кімнати. Краще вибрати невеликі розміри, навіть якщо це означає втрату відтворення басів: ніякої бас завжди краще, ніж дерьмово бас, в той час як гучномовці, занадто потужні для даної поверхні, будуть створювати більше проблем, ніж що-небудь ще. навіть акустично. Але ми повернемося до цього.
  • Той же рада для ваших гітарних підсилювачів і кабінетів: Оснащуйте себе якісним обладнанням, коли ви знаходитесь в квартирі, це все одно що взяти Saint-Bernard, коли ви живете в кімнаті покоївки. Тому ми ніколи не будемо використовувати їх в тому вигляді, в якому вони є, а пропускати їх, принаймні, через атенюатор типу Power Break або, що ще краще, через імітатор кабінету, як, наприклад, пропонує Two Notes. І ми не кладемо їх на підлогу!
  • Наскільки це можливо, намагайтеся складати музику, коли людей немає поруч, і не покладайтеся на легенду про те, що з 19 до 22 годин все йде. Було б прикро, якби це вам пояснив поліцейський або, що ще гірше, магістрат. Тому що гроші, які ви відмовилися вкласти в утеплення свого приміщення, ви віддасте державі або навіть своїм сусідам ...
  • Жодному разі не вмикайте музику з відкритими вікнами, особливо якщо вікно, про який йде мова, виходить у двір, який буде звучати як дека. Або як попотіти 300 осіб крім своїх прямих сусідів.
  • Не соромтеся закривати двері і віконниці під час музики, наприклад, штори, якщо вони у вас є. І якщо вже ми про це говоримо, не соромтеся вибирати дуже важкі штори або різної товщини: вони часто зустрічаються під назвою звукові штори. Втім, театральна завіса облаштовувати не варто: йому не встояла б штанга.
  • У цьому є сенс: збавити гучність! А оскільки проблема полягає в низьких частотах, не бійтеся їх максимально знизити, якщо це не заважає вашій діяльності. Зрештою, навіть при микшировании ви витрачаєте більшу частину свого часу на вирішення проблем із середніми та високими частотами. Це, звичайно, не означає, що вам не потрібно мати справу з тим, що відбувається нижче, але це може бути не важливо, коли ви редагуєте тарілки. , І, звичайно ж, великий Боб Кац стверджує, що ідеальна гучність для прослуховування становить 83 дБ SPL (C). Але великий Боб Кац говорить про професійні умовах прослуховування в професійній студії ... з професійної ізоляцією. Майте це на увазі, якщо з якоїсь причини ви відмовилися від серйозного утеплення своєї кімнати:

Давайте відкриємо невелике оману, щоб закінчити: безглуздо наклеювати яєчні тарілки на стіни: якщо ви з'їли так багато яєць, єдина вигода, яку ви отримаєте з цього, - це підняти рівень холестерину і зійти за злочинець в очах ваших друзів-веганів. Але навіть якщо здалеку це виглядає як панелі, які використовуються для акустичної обробки, це не впливає на звукоізоляцію, а дає невизначений поглинання близько 700 Гц ... І це некрасиво. І він легкозаймистий. Так що якщо ви так зробите, ви будете виглядати як плід яйцеклітини. Хоча, якщо ви розмістите точки розв'язки під тарілками для яєць, я цілком готовий запросити вас на вечерю в середу ввечері ... ;-)

Як бачите, при відсутності серйозної ізоляції головний засіб захисту полягає в тому, щоб зменшити і контролювати вироблений вами шум. що в деяких безвихідних випадках може означати навіть роботу тільки з навушниками. Ми повернемося до цього.

Нарешті, дозвольте мені нагадати вам: візьміть за правило розмовляти з тими, кого можуть турбувати ваші шуми. Запросіть їх до себе додому, щоб вони могли бачити, що ви робите, і розпізнавати турбують їх шуми. Ми набагато більше страждаємо від шуму, створюваного сусідами, коли не можемо визначити його джерело. Подумайте про це, перш ніж зводити з розуму інших ...

Акустичні підвісні стелі Акустичний поролон піраміда Акустичні панелі

 
Залишити відгук ↓
 
Відгуків ще не було.